Dacă vrei să-ți iei o Tesla nouă în Neamț, ai cam ratat momentul. Înmatriculările au ajuns la zero, iar pe OLX există o singură ofertă, mai greu de găsit decât o șosea fără gropi. După un 2024 în care Tesla încă avea ceva priză la români, 2025 marchează un declin abrupt.
Tesla, pe linie moartă în România
În primele două luni din 2025, înmatriculările de Tesla noi au scăzut cu 79% față de anul trecut – de la 859 de unități la doar 181. În Neamț, nu există nici măcar declin: niciun model nou nu a fost înregistrat.
Nici în Regiunea Nord-Est lucrurile nu stau mai bine: scădere de 78,6%. Iașiul, fost bastion al mărcii, a bifat doar cinci înmatriculări, față de 17 în 2024.
Dacă modelele noi au dispărut, piața second-hand se mișcă invers: vânzările de Tesla la mâna a doua au crescut cu 181,2% la nivel național. În Neamț, însă, oferta e subțire. Pe OLX, există acea unică Tesla de vânzare, iar cine o prinde poate să se considere norocos. E ca și cum ai fi prins un ornitorinc.
Ce s-a întâmplat?
Scăderea subvențiilor Rabla Plus în care tichetele pentru mașini electrice au pierdut 50% din valoare, concurența tot mai agresivă a chinezilor, declarațiile și acțiunile controversate ale lui Elon Musk au tras Tesla în jos. În China, unde piața EV a crescut cu 82%, vânzările Tesla au scăzut cu 49%. În Europa, mașinile electrice sunt pe val, dar Tesla? La jumătate față de anul trecut.
Tendința nu arată bine. Reducerea stimulentelor și alternativele mai ieftine împing Tesla într-un con de umbră. Poate își revine, poate nu.
Cert e că în Neamț, dacă vrei o Tesla, ai de ales… dintre una. Sau te îndrepți către Dedeman. Plin de tesle cu mâner.