Primăria Municipiului Roman, prin Poliția Locală, va începe, începând cu luni, 12 mai, inventarierea bunurilor abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al municipiului, precum și a vehiculelor fără stăpân sau abandonate, situate pe terenuri ale statului sau ale administrației locale.
Această acțiune face parte dintr-un program mai amplu privind ridicarea, transportul, depozitarea și valorificarea bunurilor și vehiculelor abandonate, în vederea eliberării domeniului public, îmbunătățirii aspectului urban și eficientizării utilizării spațiului public.
”În prezent, în Municipiul Roman sunt înregistrate:1.653 autoturisme aparținând persoanelor juridice și 16.222 autoturisme aparținând persoanelor fizice.
În contrast cu acest număr, locurile de parcare amenajate pentru reședințe sunt în număr de doar 6.388, ceea ce evidențiază o presiune constantă asupra spațiilor de parcare și necesitatea unei gestiuni riguroase a domeniului public.
Prin această acțiune, administrația locală își propune să identifice și să înlăture elementele care ocupă nejustificat spațiul public, contribuind astfel la un oraș mai curat, mai sigur și mai eficient organizat”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Roman, Dragoș Panait, care în numele administrației publice locale, face un apel către cetățenii care dețin vehicule sau bunuri ce pot fi considerate abandonate să ia legătura cu Poliția Locală, pentru clarificarea statutului acestora, în vederea evitării ridicării lor.
Proiect trecut de votul CL
În vederea organizării acțiunii de ridicare a mașinilor abandonate, primarul Dan Laurențiu Leoreanu a inițiat un proiect de hotărâre, care a trecut de votul consiliului local, în ultima ședință a legislativului romașcan.
”Administrația locală rămâne consecventă angajamentului său pentru un oraș bine administrat și un mediu urban sănătos pentru toți locuitorii”, a spus și primarul municipiului Roman, Dan Laurențiu Leoreanu, la ultima conferință de presă, când a anunțat că a trecut de votul celor 21 de consilieri locali Regulamentul pentru ridicarea transportului, depozitarea, valorificarea bunurilor și a vehiculelor fără stăpâni sau abandonate pe domeniul lui public.
Care va fi procedura?
Polițiștii locali vor fotografia bunul și vor întocmi somații pentru eliberarea terenului de pe domeniul public, în termen de 5 zile, procedând și la afișarea acestora. Apoi la expirarea termenului se va întocmi un proces- verbal, în vederea ridicării și transportării bunului în locul special amenajat.
Întocmirea Regulamentului a avut la bază respectarea conținutului Hotărârii de Guvern 152/2023.
Tarife practicate
Tariful pentru ridicarea unui vehicol abandonat este stabilit a fi de 100 lei și tariful pentru depozitare este 50 lei pe zi pe bun. Bunurile abandonate vor fi predate personalului care asigură paza locului de depozitare, întocmindu-se proces verbal de predare și fotografii care să ateste starea bunului, perioada de depozitare a bunului în locul special amenajat la platforma de pe strada Ogoarelor numărul 1.
În termen de 15 zile, de la data întocmirii procesului verbal de ridicare a bunului de pe domeniul public, proprietarul sau deținătorul va putea ridica mașina, de la locul depozitării până la expirarea perioadei de depozitare, doar cu dovedirea actelor legale de proprietate sau deținător legal și evident cu plata anticipată a amenzii și cheltuielor.