17.9 C
Neamţ
joi, 15 mai, 2025

Podul de la Pângărați, reîncep lucrările de reabilitare pe 5 mai

ULTIMA ORĂ

Un nou episod începe în luna mai în povestea, parcă fără sfârșit, a podului de pe DN 15, km 300+981, peste râul Bistrita, din localitatea Pângărați, judeţul Neamţ.

După ce din 2021 au început demersurile și lucrările de reabilitare, cu mai multe pauze, conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iaşi susține că ”în anul 2025, este planificat ca lucrările să fie reluate în data de 5 mai”.

Contractul „Reparaţii curente pod pe DN 15, km 300+981, peste râul Bistrița la Pângărați, judeţul Neamţ” cu Asocierea S.C. C-ON Trust Engineering S.R.L. – S.C. TKT Tehnologii și Tensionări in Construcţii S.R.L. cu lider de asociere S.C. C-ON TRUST ENGINEERING S.R.L. este în derulare.

 Acum, lucrări stopate

Chiar dacă iarna a fost blândă, constructorii au lipsit de pe șantier. Din păcate, lucrările vor fi reluate fix în sezonul turistic, iar cozile în trafic vor fi iar ceva normal în traficul rutier spre Bicaz, Cheile Bicazului, Poiana Teiului, Suceava sau Petru Vodă – Târgu Neamț.

Se știe că acest pod este vital nu doar pentru turismul județean, dar și pentru economia zonei. Epopeea acestui pod a început în octombrie 2021, când lucrarea a fost scoasă la licitație, pentru suma de  6.945.987,37 lei.

Atunci era necesare „Reparații curente pod pe DN 15 km 300+981, peste pârâul Bistrița la Pângarați, în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire. Termenul limită până la care un operator economic interesat de participarea la procedura de achiziție publică are dreptul de a solicita clarificări în legatură cu documentația de atribuire este de 18 zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor.

Autoritatea contractanta va răspunde în mod clar și concret la toate solicitările de clarificări în a 11-a zi înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor”.

Una în acte, alta pe teren

Atunci, nimeni nu a vociferat și au fost demarate lucrările conform contractului, dar…

”În timpul execuţiei lucrărilor au fost identificate condiţii care nu erau vizibile în timpul expertizării şi proiectării. Astfel, au fost descoperite degradări avansate în zona de rezemare, elemente poziţionate excentric, goluri tehnologice care au putut fi identificate doar după demolarea unor măşti de protecţie şi înlăturarea tencuielii.

În urma celor constatate, prin dispoziţia de şantier a Proiectantului, s-a trecut la realizarea unor lucrări suplimentare la grinzi şi zona de rezemare.

Din cauza valorii acestor lucrări a trebuit să fie obţinută finanţarea şi organizată o procedură de achiziţie în condiţiile legii.

După încheiere procedurii, adjudecarea contractului şi executarea lucrărilor suplimentare a fost reluată execuţia lucrărilor de bază, lucrări care au fost sistate pe perioada de iarnă cu asigurarea continuităţii circulaţiei în condiţii de siguranţă pe întreaga perioadă”, a precizat ing. Ovidiu Mugurel Laicu, director D.R.D.P. Neamț.

Un nou contract

Pe 10.04.2024  a fost lansată o nouă licitație pentru ”Lucrări suplimentare la contractul 30/02.03.2022 „Reparatii curente pod pe DN 15 km 300+981, peste raul Bistrita la Pangarati, judetul Neamt” Numar de referinta: 16054368/2023/3766/S/1+2”. Valoarea totală estimată: 2.969.898,61 lei. Caietul de sarcini avea prevăzută ca ”durată de execuție a lucrărilor: 6 luni de la data înscrisă de către Beneficiar în ordinul de începere”.

 Autoritățile județene se agită

Conducerea Prefecturii Neamț a vorbit despre acest subiect la ultima conferință de presă.

”Eu am adresat această întrebare domnului Remus Luca, reprezentantul S.D.N. Neamț. Răspunsul a fost că undeva la finalul acestui an însă, tocmai de aceea am emis Ordinul de Prefect și am constituit o comisie mixtă ca să aflu informații concrete, să văd contractul, să văd termenii contractuali.

Știți bine că acolo întârzierea a fost generată de modificarea soluțiilor tehnice ce a făcut obiectul procedurii de atribuire. Adică s-a făcut o procedură de atribuire pe anumite soluții tehnice.

Când au început lucrările au constatat că starea podului e mult mai gravă și că necesită și alte tipuri de lucrări necuprinse în caietul de sarcini inițial. Și asta a adus la întârziere.

Însă în stadiul în care ne aflăm, în care s-a modificat proiectul, s-a făcut un nou contract și acum s-a trecut la treabă, vrem să vedem dacă acel constructor își respectă sau nu termenii stabiliți în contract”, a precizat prefectul Adrian Bourceanu.

Până atunci, în timpul săptămânii, traficul rutier pe acest pod este semaforizat, iar sâmbat și duminica este la mica înțelegere, însă bate la ușă sezonul turistic. Iar vor fi ambuteiaje, șoferi nervoși, răbdare pusă la încercare.

Articole similare

spot_img

RECENTE

error: Content is protected !!