10.2 C
Neamţ
luni, 29 septembrie, 2025
Mamă cu copil trimisă la Urgențe

Medic sancționat pentru refuzul de a consulta un copil

ULTIMA ORĂ

La începutul lunii septembrie în comuna Sagna între o pacientă și medicul de familie, E.Z, a intervenit o altercație, din cauza faptului că, prezentându-se la cabinetul acesteia o tânără mamă, i-a solicitat să-i fie consultat unul din copii, care prezenta o erupție cutanată de care mama s-a speriat.

” Am apelat la presă pentru a face cunoscut comportamentul doamnei doctor, din cauza faptului că mi se pare inadmisibil ca un medic să se poarte în felul acesta cu un pacient care trece pragul unui cabinet medical.

M-a întrebat numele, data nașterii și mi-a spus că nu se regăsește în lista dumneaei de pacienți și nu o interesează.

Am rugat-o omenește să se uite și să aprecieze dacă este gravă starea copilului, moment în care m-a refuzat din nou, spunându-mi să merg la Roman la urgențe și m-a poftit să părăsesc cabinetul”, a declarat tânăra M. Pitiloi, întoarsă recent din străinătate.

Sesizată conducerea Casei Județene de Asigurări de Sănătate a analizat cazul și i-a cerut explicații medicului despre situația creată.

” A fost solicitat doamnei doctor E.Z un punct de vedere legat de aspectele sesizate. În urma analizei cazului, colegii noștri au ajuns la concluzia că au fost încălcate prevederile articolului 7 , litera C din contractul-cadru de furnizare a serviciilor medicale.

Drept urmare doamna doctor a fost sancționată cu avertisment scris, pe care are dreptul să-l conteste. Cu această ocazie reiterăm faptul că relația medic-pacient se clădește prin comportament civilizat, de ambele părți, prin înțelegerea suferinței pacientului”, a precizat Carmen Baroi, purtătorul de cuvânt al CJAS Neamț.

Reamintim faptul că avertismentul scris e o sancțiune disciplinară, care poate fi aplicată fără efectuarea unei cercetări disciplinare prealabile.

Conform legislației decizia de sancționare cu avertisment scris, pentru a fi valabilă, trebuie să conțină elementele prevăzute de lege:

  • descrierea faptei care constituie abatere disciplinară;
  • precizarea prevederilor din statutul de personal, regulamentul intern, contractul individual de muncă sau contractul colectiv de muncă aplicabil, care au fost încălcate de salariat;
  • temeiul de drept în baza căruia sancțiunea disciplinară se aplică;
  • termenul în care sancțiunea poate fi contestată;
  • instanța competentă la care sancțiunea poate fi contestată.

Decizia de sancționare se comunică salariatului în cel mult cinci zile calendaristice de la data emiterii și produce efecte de la data comunicării.

Comunicarea se predă personal salariatului, cu semnătură de primire, ori, în caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandată, la domiciliul sau reședința comunicată de acesta.

Decizia de sancționare poate fi contestată de salariat la instanțele judecătorești competente în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării.

Avertismentul scris se radiază de drept în termen de 12 luni de la aplicare, dacă salariatului nu i se aplică o nouă sancțiune disciplinară în acest termen. Radierea sancțiunilor disciplinare se constată prin decizie a angajatorului emisă în formă scrisă.

La ora documentării noastre, medicul de familie sancționat nu a putut fi contactat din cauza faptului că nu se mai afla la program.

Articole similare

spot_img
spot_img

CONDOLEANȚE

RECENTE

error: Content is protected !!