Constructorii vor angaja muncitori din județele Neamț și Bacău. Punctaj suplimentar la licitație pentru forța de muncă locală și reintegrarea socială
Proiectul Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț nu aduce doar infrastructură modernă, ci și oportunități reale de angajare pentru localnici. Constructorii care angajează persoane fără loc de muncă din județele Neamț și Bacău vor primi punctaj suplimentar la evaluarea ofertelor, potrivit criteriilor stabilite de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
Mai mult, în premieră națională, firmele participante pot obține puncte în plus dacă utilizează forță de muncă din sistemul penitenciar – deținuți care doresc să muncească și să obțină o calificare profesională, în vederea reintegrării după eliberare.
„Pentru acest proiect sunt estimate aproximativ 1.800 de locuri de muncă, iar noi am gândit licitația astfel încât să susțină incluziunea socială în mod concret. Este o măsură prin care încurajăm reintegrarea și dezvoltarea regională,” a declarat Gabriel Budescu, directorul general CNIR.
Un nou pas important pentru modernizarea infrastructurii din regiunea Moldovei
Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț, care va lega direct municipiul Piatra Neamț de Autostrada Moldovei A7, a atras 7 oferte internaționale din partea unor constructori de renume din România, Turcia, Bulgaria și Ucraina.
Cu o lungime totală de 51 de kilometri, proiectul este estimat la 6,7 miliarde de lei și este licitat într-un singur lot, cu o durată de 48 de luni – 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Finanțarea este asigurată prin fonduri europene nerambursabile (Programul Transport 2021–2027) și completată de la Bugetul de Stat.
Oferte solide din patru țări, în competiție pentru construcția drumului
- Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. (Turcia)
- Asocierea Trace Group Hold (Leader) – Yüksel İnşaat, Citadina 98, Oldroad Construct, Creative Road Design, Add Global Design, Tancrad
- Asocierea SA & PE Construct (Leader) – Tehnostrade, Spedition UMB
- Asocierea Precon Transilvania (Leader) – Automagistral-Pivden, Conextrust
- Asocierea Bog’Art (Leader) – Rotary Construcții, Concelex, X-Way Infrastructure
- Asocierea Biskon Yapi (Leader) – Ilgaz Construction, Straco Holding
- Asocierea Danlin XXL (Leader) – Groma Hold, Intertranscom Impex, Evropeiski Patishta, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi
Detalii tehnice: 30 de structuri, 5 noduri rutiere, 20 km de perdele forestiere
Traseul va include:
- 30 de structuri de artă (poduri, pasaje, viaducte), însumând aprox. 16 kilometri
- Două viaducte de peste 1.000 de metri, cel mai lung – 1.072 metri, la nodul cu Autostrada A7
- 5 noduri rutiere:
- km 0 (trompetă – conexiune A7)
- Racova (DN15)
- Podoleni
- Săvinești
- Piatra Neamț
- Spații de servicii S3 (stânga-dreapta)
- Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)
- Perdele forestiere de aproximativ 20 km în județele Bacău și Neamț
Un proiect care schimbă harta rutieră a Moldovei
Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț este o piesă esențială din puzzle-ul conectivității Moldovei, oferind un traseu rapid, sigur și eficient între două județe importante și Autostrada A7 – spina dorsală rutieră a regiunii de nord-est. Odată finalizat, proiectul va genera mobilitate crescută, oportunități economice și integrare regională accelerată.




