17.9 C
Neamţ
joi, 15 mai, 2025

Fizică la superlativ: rezultatele Olimpiadei Județene 2025

Clasamentul pe unități de învățământ

ULTIMA ORĂ

Elevii din județul Neamț au demonstrat excelență în cadrul Olimpiadei Județene de Fizică 2025, competiția reunind tineri pasionați de științele exacte.

Proba a început la ora 9:00 în fiecare centru județean de examen, având o durată de trei ore. Elevii au avut dreptul să folosească calculatoare neprogramabile, iar subiectele au testat atât cunoștințele teoretice, cât și aplicabilitatea practică a acestora.

Rezultate și premianți

După evaluarea lucrărilor, rezultatele au fost publicate în două etape: inițial, iar ulterior definitiv, după soluționarea eventualelor contestații. Elevii au putut depune contestații doar pentru propria lucrare, cu avizul profesorului care i-a pregătit.

Pentru fiecare clasă, s-au acordat Premiul I, II și III, iar mențiunile au reprezentat maximum 15% din totalul participanților, fiind condiționate de obținerea a cel puțin jumătate din punctajul maxim al probei.

Cei mai buni elevi ai județului

Premiul I

  • Marghidan V.A. Teodor (clasa 6) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (27,00 pct.)
  • Chiriac S. Sonia (clasa 8) – Colegiul Național „Roman Vodă”, Roman (20,25 pct.)
  • Ciocoiu M.C. Călin-Lucian (clasa 9) – Colegiul Național „Ștefan cel Mare”, Târgu Neamț (21,25 pct.)
  • Bodron Dimitrie Hrisostom (clasa 10) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (23,40 pct.)
  • Laic L. Andrei-Ștefan (clasa 11) – Colegiul Național „Roman Vodă”, Roman (24,00 pct.)
  • Apalaghiei A. Ioan (clasa 12) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (15,75 pct.)

Premiul II

  • Barcan N. A. Matei (clasa 6) – Colegiul Tehnologic „Spiru Haret”, Piatra Neamț (26,25 pct.)
  • Marin T. Victor-Marian (clasa 8) – Colegiul Național „Roman Vodă”, Roman (17,75 pct.)
  • Drișcu A.L. Daniel Sebastian (clasa 9) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (19,25 pct.)
  • Dieaconu Matei Daniel (clasa 10) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (22,55 pct.)
  • Atomulesei G.G. Tudor-Gabriel (clasa 11) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (19,60 pct.)

Premiul III

  • Fuioagă I.M. David (clasa 6) – Liceul „Vasile Conta”, Târgu Neamț (24,38 pct.)
  • Radu I. Rareș-Mihai (clasa 8) – Școala Gimnazială Nr. 2, Piatra Neamț (17,25 pct.)
  • Pătuleanu A.Ș. Vlad Constantin (clasa 9) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (18,00 pct.)
  • Pilan George Mihai (clasa 10) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (16,28 pct.)

18 Mențiuni 

Mențiunile au fost acordate elevilor care au obținut cel puțin 50% din punctajul maxim, printre aceștia numărându-se:

  • Popov Victor Fanurie (clasa 6) – Școala Gimnazială Nr. 2, Piatra Neamț (23,20 pct.)
  • Alexa V. Maria (clasa 6) – Colegiul Național „Roman Vodă”, Roman (21,50 pct.)
  • Podariu L.F. Daria (clasa 8) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (13,75 pct.)
  • Sturzu C.E. Matei-Alexandru (clasa 11) – Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț (10,90 pct.)

Aici, lista completă a elevilor finaliști:

PREMII OJF 2025

Clasamentul pe unități de învățământ

În urma rezultatelor obținute, topul liceelor și școlilor participante este următorul:

  1. Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț11 premii și 8 mențiuni (total 19)
  2. Colegiul Național „Roman Vodă”, Roman4 premii și 2 mențiuni (total 6)
  3. Liceul „Vasile Conta”, Târgu Neamț5 premii și 3 mențiuni (total 8)
  4. Școala Gimnazială Nr. 2, Piatra Neamț3 premii și 1 mențiune (total 4)
  5. Colegiul Național „Ștefan cel Mare”, Târgu Neamț2 premii și 1 mențiune (total 3)
  6. Colegiul Tehnologic „Spiru Haret”, Piatra Neamț1 premiu (total 1)
  7. Școala Gimnazială Nr. 3, Piatra Neamț –  3 mențiuni (total 3)

Criterii pentru calificarea la etapa națională

După etapa județeană, calificarea elevilor la Olimpiada Națională de Fizică se face pe baza unui clasament național, stabilit separat pentru fiecare clasă, prin ordonarea descrescătoare a punctajelor obținute. Pentru a merge mai departe, un elev trebuie să fi obținut minimum 50% din punctajul maxim al probei.

În cazul unor punctaje egale, departajarea se realizează în funcție de dificultatea subiectelor rezolvate, având prioritate cei care au acumulat mai multe puncte la problemele considerate mai dificile.

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

RECENTE

error: Content is protected !!